Selecteer een pagina

Gefeliciteerd! Je hebt met succes de HCG Afslankkuur gevolgd en ook de stabilisatieperiode doorlopen. Heb je je ideale gewicht nog niet helemaal bereikt? Dan is het wellicht een goed idee om nog een extra HCG kuur te volgen. Door nogmaals het Dr. Simeons HCG dieet te volgen versterk je het afslankresultaat. Vergeet niet om ook na een extra kuur de stabilisatieperiode van het HCG dieet te volgen om ze het jojo-effect te voorkomen.

Heb jij het gewicht bereikt dat je wilde bereiken met de HCG kuur? Dan is het nu tijd om te gaan genieten van wat je hebt bereikt en ervoor te zorgen dat je dit mooie nieuwe gewicht zult behouden. Daarvoor volgen hier enkele nuttige tips.

Een gezonde levensstijl
Verstandig eten gaat verder dan de paar weken dat je ‘op dieet’ bent. Er zijn geen trucjes of geheimen. de enige manier om een gezond gewicht te behouden is door te zorgen voor een gezonde levensstijl.

De volgende tips kunnen je helpen om een goed gewicht te behouden en je weer op weg te helpen als je toch begint aan te komen:

  • – Eet op regelmatige tijdstippen maaltijden en snacks.
  • – Neem de tijd: hoe langer je kauwt op je voedsel, hoe meer je proeft van alle smaken, omdat er nu meer tijd is om de smaakpapillen te stimuleren. Langzamer eten geeft je maag ook de tijd die nodig is om je hersenen te laten weten dat het vol is – ongeveer 15 minuten. Een goed gekauwde maaltijd helpt je bovendien bij het voorkomen van spijsverteringsmoeilijkheden.
  • – Zorg voor een gevarieerd dieet.
  • – Neem elke dag multivitaminen om zeker te zijn dat je voldoende van de belangrijkste vitamines en mineralen binnen krijgt.
  • – Fruit en groenten vormen een belangrijk onderdeel van een gezonde en uitgebalanceerde levensstijl. Probeer een minimum van 5 porties per dag (fruit + groente) te eten. Fruit en groenten bevatten vezels en een hele reeks verschillende vitaminen en mineralen.
  • – Kies mager vlees en haal het zichtbare vet eraf. Verwijder het vel van gevogelte.
  • – Eet minimaal twee maal per week vis.
  • – Maak een boodschappenlijst en breng jezelf niet onnodig in de verleiding: als het niet in je winkelwagen komt, ligt het ook niet in je (koel)kast. Winkelen met een hongergevoel is geen goed idee en kan leiden tot het eten van snacks.
  • – Vermijd zo veel mogelijk kant-en-klaar maaltijden en fast food: ze hebben meestal een hoog vetgehalte en bevatten vaak teveel zout en suiker.
  • – Maak zo min mogelijk gebruik van sausjes en dressings en kies als je dit wel wilt gebruiken voor versies met een verlaagd vetgehalte.
  • – Voedingsmiddelen die rijk zijn aan vet en daarom beter zo veel mogelijk vermeden kunnen worden: de meeste harde of roomkazen, worst, salami en andere bewerkte vleeswaren, gefrituurde voedingsmiddelen, olie, boter, room, mayonaise, slasauzen en roomsauzen, roomijs, chocolade, taart, koekjes en gebak, hartige deeggerechten, hartige snacks (behalve als ze vetarm zijn), diverse toetjes (kijk hiervoor op de verpakking van het product).
  • – Alcohol is erg calorierijk. Matig hierom het gebruik.
  • – Zorg voor voldoende lichaamsbeweging, frisse lucht en een goede nachtrust.
  • – Drink voldoende water. Dit zorgt voor een goede afvoering van de afvalstoffen in het lichaam en neemt bovendien de honger weg.


Tips voor eten in een restaurant
:

  • – Kip en vis zijn vetarmere keuzen dan rood vlees.
  • – Vraag om het vlees of de vis te grillen en niet te bakken.
  • – Kies salsa- of tomatensaus in plaats van roomsauzen.
  • – Vraag om de dressings apart te houden en kijk of er alternatieven met een verlaagd vetgehalte zijn. Het is beter om je eten erin te dippen dan dat het erin zwemt.
  • – Probeer mosterd in plaats van mayonaise of kies een mayonaise met een verlaagd vetgehalte.
  • – Let op de porties – ze kunnen wat groter uitvallen, maar je hoeft je bord niet leeg te eten.

Je nieuwe doel is het vasthouden van jouw behaalde verbeterde gewicht. Onthou dat je gezondere levensstijl niet stopt zodra de weegschaal het gewicht aangeeft waar je op zat te wachten. Om op je gezonde gewicht te blijven, moet je een gezonde levensstijl aanhouden.

Dit betekent niet dat het altijd makkelijk zal zijn. Het is volkomen normaal om verleidingen of tegenslagen te ervaren. Lees dan opnieuw de tips hierboven en denk dan weer even aan hoe blij je was met jouw nieuwe gewicht na de HCG Afslankkuur en hoeveel het je waard is om dit te behouden!

Ben je door omstandigheden helaas toch (te)veel aangekomen?
Dan raden wij je aan om nogmaals het HCG dieet te volgen als een soort ‘opfrisser’ om weer je ideale gewicht te bereiken. Als het om slechts enkele kilo’s gaat is een halve Elegance Oral 30 kuur (op deze manier dus 15 dagen) een goede optie. Vergeet niet om na de HCG kuur de stabilisatieperiode te volgen om het eetpatroon langzaam weer op te bouwen.

Bij elke Dr Simeons HCG kuur van Ecommedics ontvangt u een duidelijke bijsluiter met dieetadvies, recepten, uitleg over de stabilisatieperiode en tips voor tijdens en na de HCG kuur.